Accomodatie

Wat houdt LG (Logies) in ?
Logies houdt in dat alleen het verblijf is inbegrepen, zonder maaltijden.

Wat houdt LO (logies & ontbijt) in ?
Het verblijf inclusief het ontbijt. Het ontbijt bestaat over het algemeen uit brood, witte kaas, komkommer, tomaat, vleeswaren, jam, honing en koffie of thee. Het is mogelijk dat voor sommige vleeswaren en of extra´s bijbetaald moet worden.

Wat houdt HP (halfpension) in ?
Halfpension wil zeggen het verblijf inclusief het ontbijt en diner. Het diner is over het algemeen in buffetvorm, maar kan in rustige periodes vervangen worden door een setmenu. Het diner bestaat over het algemeen uit soep, brood, verschillende salades, verschillende warme vleesgerechten, pasta, rijst.

Wat houdt VP (volpension) in ?
Volpension houdt in dat het ontbijt, de lunch en het diner inbegrepen zijn. De lunch is meestal in buffetvorm en bestaat ook uit verschillende warme en koude gerechten.

Wat houdt All inclusive in ?
All inclusive bestaat uit: ontbijt, lunch, diner en drankjes. Volpension uitgebreid met snacks, tussendoortjes, thee met koekjes en de non-alcoholische en lokale alcoholische dranken gedurende de dag. Ook de tijden waar tussen de drankjes en maaltijden zijn inbegrepen kan per hotel verschillen. Het kan voorkomen dat voor bepaalde bars (strandbar, discobar etc.) wel voor de drankjes betaald moet worden, ook tijdens de all inclusive uren. Ook de minibar kan in all inclusive hotels tegen betaling zijn. Het all inclusive concept verschilt per hotel.

Hoe werkt de sterrenclassificatie van accommodaties?
De sterrenclassificatie zijn volgens het in het betreffend land geldende classificatiesysteem. Hieruit volgt dat bijvoorbeeld een 4-sterren accommodatie in Turkije niet volledig kan worden vergeleken met een 4-sterren accommodatie in Nederland.
+ houdt in dat de kwaliteit en de faciliteiten zich bevindt tussen de betreffende categorie en een categorie hoger.

** het betreft hier hotels uit de eenvoudige klasse. Vaak zijn de accommodaties klein van opzet en centraal gelegen.

*** het betreft hier een middenklasse hotel dat u een beperkt aantal faciliteiten aanbiedt.
**** het betreft hier een hotel uit een hogere categorie dan de middenklasse. Het hotel biedt diverse faciliteiten.

***** het betreft hier een gerenommeerd hotel variërend van de 1e tot de luxe klasse. Het hotel biedt u vele faciliteiten voor zowel jong als oud.

HV Holiday Village (vergelijkbaar **** )
HV1 Holiday Village (vergelijkbaar **** + )

Rolstoel / Buggy vriendelijk
Veel accommodaties zijn niet rolstoelvriendelijk door bijvoorbeeld trappen en hoogteverschillen op de complexen. Informeert u van te voren of de door u uitgekozen accommodatie geschikt is.

Kamerindeling
Als u kiest met een kamer met een extra bed, dient u er rekening mee te houden dat dit veelal een stretcher / vouwbed betreft met het comfort van dien. Ook zal de ruimte in de kamer bij bezetting met een extra persoon afnemen
.
12 uur regeling
Het is internationaal vastgesteld dat men de kamer of appartement op de vertrekdag tussen 10.00 en 12.00 moet verlaten. Ook kan het bij sommige accommodaties voorkomen dat u op de dag van aankomst niet voor 16:00 in uw kamer of appartement terecht kunt. Indien u All inclusive heeft geboekt dient u er rekening mee te houden dat ook de All Inclusive verzorging op de dag van vertrek in de ochtend stopt, waarna alles tegen betaling is.

Appartement
In landen als Turkije is het vaak handig bepaalde dingen zoals thee- en handdoeken, koffiefilters, blikopeners en kurketrekkers zelf mee te nemen. Het kan voorkomen dat het appartementencomplex een borg voor het appartement vraagt. Als er geen schade wordt veroorzaakt krijgt u het gehele bedrag terug.

Faciliteiten
Bij de beschrijving van de accommodaties vindt u een opsomming van de faciliteiten. Er wordt door de reisorganisatoren echter niet gegarandeerd dat al deze faciliteiten te allen tijde geopend of beschikbaar zijn (mede omdat de uitvoering afhankelijk is van het seizoen, de accommodatieverschaffer en/of de bezettingsgraad). Ook moet u er rekening mee houden dat voor het gebruik van bepaalde faciliteiten een vergoeding kan worden gevraagd.
In het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat de beschreven faciliteiten en voorzieningen van de accommodatie en omgeving nog niet geheel gereed of geopend zijn. Voorbeelden hiervan zijn strand- en sportvoorzieningen, bars, restaurants en discotheken die nog niet open dan wel al gesloten zijn. Ook kan de accommodatieverschaffer ervoor kiezen in plaats van een buffet een standaard menu te serveren. De animatieprogramma's in het voor- en naseizoen kunnen minder worden aangeboden.

Airconditioning
Sommige accommodaties maken gebruik van een centrale airconditioning welke ook centraal bestuurd wordt naar inzicht van de accommodatiehouder. In het algemeen zal deze in de warmste maanden op de warmste uren van de dag worden ingeschakeld. Sommige accommodaties maken gebruik van een electronic key systeem, dit houdt in dat de elektriciteit (dus ook de airconditioning) pas aangaat op het moment dat u in de kamer verblijft. Sommige accommodaties vereisen aparte bijbetaling voor kamers met airconditioning, u kunt bij de beschrijvingen onder kopje Details vinden of dit van toepassing is. De bijbetaling gebeurt ter plaatse of betaalt u bij de door u gemaakte reservering (deze toeslag staat dan apart op uw factuur vermeld).



Autohuur | Hostels | Voordelige hotels | Reisgidsen | Hotels | Vliegtickets| Links | Sitemap